Андрій ХЛЕВНИЙ, канд. техн. наук, асист.
Факультет інформаційних технологій, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
Юлія ХЛЕВНА, д-р техн. наук, доц.
Факультет інформаційних технологій, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
Лілія КАШАПОВА, магістр
Факультет інформаційних технологій, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
Анотація
DOI: https://doi.org/10.17721/AIT.2023.1.01
Вступ. Управління проєктами електронної комерції, які націлені на індивідуальні замовлення, набуває все більшої цінності. Це пов’язано з трансформацією ведення бізнесу й вимогами споживачів. Результати аналізу літературних джерел дозволили встановити невирішеність питання поєднання проєктного підходу та засобів електронної комерції. Зазначено, що для раціонального поєднання доречно сформувати інструменти управління проєктами та засоби електронної комерції (платформи, дизайн, аналітика тощо), які задовольняють умови проєкту, та моделі ведення бізнесу у мережі.
Методи. Запропоновано два етапи відбору інструментів для онлайн-проєктів персоналізованих замовлень. В основі першого етапу відбору інструментів – експертні методи. Експертами виступають спеціалісти ІТ та виробництва. Наступним етапом аналізу інструментів, які будуть своєчасними та забезпечать конкурентоздатність проєкту в умовах електронної комерції є опрацювання статистичної інформації проєкту, яку пропонується відбирати з бази даних і бази знань проєкту.
Результати. Представлено тріаду знань у розробленні онлайн-проєкту персоналізованих замовлень; концептуальну модель управління проєктами електронної комерції, націлених на індивідуальні замовлення. В основі такої моделі є інформаційна аналітика інформаційного простору проєкту. Наведено приклад застосування представленої концепції в онлайн-проєктах персоналізованих замовлень кондитерської сфери.
Висновки. Впровадження концептуальної моделі дозволить підвищити ефективність реалізації проєктів створення малого бізнесу або розвитку вже існуючого.
Ключові слова: проєкти електронної комерції, методологія управління проєктами, інструменти, інформаційний простір, експертний метод.
Інформація про авторів
Андрій Хлевний, канд. техн. наук, асист., асистент кафедри технологій управління факультету інформаційних технологій Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Наукові інтереси: управління проєктами, інформаційні технології в управлінні, інтелектуальні інформаційні технології, наука про дані.
Юлія Хлевна, д-р техн. наук, проф., професор кафедри технологій управління факультету інформаційних технологій Київського національного університету імені Тараса Шевченка.Наукові інтереси: методологія управління проєктами, інформаційні технології в управлінні, інтелектуальні інформаційні технології, наука про дані.
Лілія Кашапова, магістрантка кафедри технологій управління факультету інформаційних технологій Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Наукові інтереси: управління проєктами, інформаційні технології в управлінні.
Список використаних джерел
Опубліковано
2023-12-15
Як цитувати
А. Хлевний, Ю. Хлевна, Л. Кашапова. “ Розробка моделі застосування засобів електронної комерції у онлайн проєктах персоналізованих замовлень,” Сучасні інформаційні технології, vol.1(2), pp. 6–12, 2023
Номер
Сучасні інформаційні технології № 1 (2), 2023
Розділ
Прикладні інформаційні системи та технології
- Гнатієнко, Г. М., & Снитюк, В. Є. (2008). Експертні технології прийняття рішень. ТОВ. Маклаут. ВИДАВНИЦТВО
- Громадське Телебачення. (2020). Як карантин і коронавірус змінили малий і середній бізнес. https://hromadske.ua/ru/posts/kak-karantin-i-koronavirus-izmenili-malyj-i-srednij-biznes
- Кашапова, Л. Р., & Хлевний, А. О. (2021). Застосування проєктного підходу до створення бізнесу з продажу тортів на замовлення. Наук. пр. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Сучасні тенденції розвитку інформаційних систем і телекомунікаційних технологій», 25–26 січня 2021 р. (с. 92 – 95). Національний університет харчових технологій НУХТ.
- Самохвалов, Ю. Я., & Науменко, Е. М. (2017). Експертне оцінювання. Методичний аспект. Видавництво ДУІКТ.
- Статистична інформація Державної служби статистики України. (2020). Обсяг роздрібного товарообігу підприємств. http://www.ukrstat.gov.ua
- Юридичний супермаркет. Як відкрити бізнес з випічки тортів. (2003–2020). https://www.juridicheskij-supermarket.ua/page_pravo-startap-kak-otkryt%20biznes-po-vypechke-tortov-na-zakaz.html
- Aranha, A., Garcia, E. P., & Correa, N. A. (2015). Open Innovation and Business Model: A Brazilian company case study. Journal of Technology Management & Innovation, 4(10), 91–98.
- Bekmurzayev, B., & Spanov, M. (2017). Theoretical and practical basics of project management in internet-commerce. Central Asian Economic Review, 118(5-6), 72–82.
- Breeze, J. Eye tracking: best way to test rich app usability. UX Magazine. https://uxmag.com/articles/eye-tracking-the-best-way-to-test-rich-app-usability
- Brousseau, E., & Penard, T. (2006). The economics of digital business models: A framework for analyzing the economics of platforms. Review of Network Economics, 2(6), 81–110.
- Chen, Y., Hui D., & Seong, J. (2012). Click by click: How consumers are changing China’s e-commerce landscape. Consumer and Shopper Insights. McKinsey & Company.
- Dahal, S. (2011). Eyes don’t lie: Understand User’s first impression on website design using eye tracking. Missouri University of Science and Technology. https://scholarsmine.mst.edu/masters_theses/5128?utm_source=scholarsmine.mst.edu%2Fmasters_theses%2F5128&utm_medium=PDF&utm_campaign=PDFCoverPages
- Egeln, L. S., & Joseph, J. (2012). A. Shopping Cart Abandonment in Online Shopping. Atlantic Marketing Journal, 1(1). https://digitalcommons.kennesaw.edu/amj/vol1/iss1/1/
- Jacobson, A. (2019). Click-to-call conversion measurement based on transcribing conversation. Technical Disclosure Common. https://www.tdcommons.org/dpubs_series/1937
- Mann, C. L., Eckert, S. E., & Knight, S. C. (2000). Global Electronic Commerce: A Policy Primer. Washington: Institute for International Economics.
- Mell, P., & Grance, T. (2011). The NIST definition of cloud computing: Recommendations of the National Institute of Standards and Technology. U.S. Department of Commerce. Special Publication.
- Meyer, M. A., & Booker, J. M. (2001). Eliciting and Analyzing Expert Judgement: A practical Guide. London: Academic Press.
- Nielsen, J. 10 Usability heuristics for user interface design. Nielsen Norman Group. https://www.nngroup.com/articles/ten-usability-heuristics/.
- Nielsen, J. F-Shaped pattern for reading Web content. Nielsen Norman Group. http.www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content.
- Nielsen, J. Usability 101: introduction to usability. Nielsen Norman Group. https://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/.
- O’Hagan, A. (2018). Expert Knowledge Elicitation: Subjective but Scientific. The American Statistician, 1(73). https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00031305.2018.1518265
- Pro Capital Group. (2004–2020). Ринок кондитерських виробів України: коли потовщати в радість. https://pro-consulting.ua/pressroom/rynok-konditerskih-izdelij-ukrainy-kogda-potolstenie-v-radost
- Rach, V., Rossoshanska, O., Medvedieva, O., & Yevdokymova, A. (2019). System modeling of development of innovative project-oriented enterprises. Marketing and Management of Innovation (p. 105–131). doi:10.21272/mmi.2019.1-09.
- Rappa, M. Business model on the Web. (2017). http:www.digitalenterprise.org/models/models.html
- Schaper P. How to evaluate a website and its effectiveness. Digital marketing. http://blogs.brighton.ac.uk/paulaschaper/2017/11/26/pro-tip-how-to-evaluate-a-website-and-its-effectiveness/
- Stibel, J. M. (2005). Mental models and online consumer behavior. Behaviour & Information Technology, 2(24), 147–150. https://www.tandfonline.com/toc/tbit20/24/2
- Tanaka, Kh. (2010). An emerging wave to expand the national industrial competitiveness using open innovation and being supported by meta program management. Proceedings of Scientific Project and Program Management Conference. Kyiv. Ukrainian Project Management Association. УСТАНОВА
- Teslia, I., Yehorchenkov, O., Khlevna, I., & Khlevnyi, А. (2018). Development of the concept and method of building of specified project management methodologies. Східно-Європейський журнал передових технологій, 5/3(95). (pp. 6-16). doi:10.15587/1729-4061.2018.142707 СТОРІНКИ
- TradeMaster. (2020). Ринок FMCG 2020: Зміни в поведінці споживачів. https://trademaster.ua/ryinki_food/313215
- Viljamaa, O., Dumas, M., & Nõges, M. (2018). Measuring the Effect of User-Perceived Load Metrics on Conversion Rate in the Context of TransferWise: Bachelor’s Thesis. University of Tartu. https://core.ac.uk/download/pdf/237084726.pdf
- Wendy, W. M., & Peter S. F. (2004). Fader Dynamic Conversion Behavior at E-Commerce Sites. Management Science, 3(50), 326–335.